30/5/07

ENTREVISTA A ALBERT PRAT, UN PESCADOR DE L'ESCALA



Albert Prat “Si veniu dissabte a la plaça us convidem a Cremat”

Prat es membre dels Pescadors de l’Escala. Aquest dijous ha estat a l’aigüera per promocionar el nou disc, el número 22 de la seva discografia. Lluny de la mar és un disc ben enregistrat amb tres noves cançons i algunes clàssiques perque ningú trobi a faltar el meu avi i compri el disc. Els Pescador presenten el disc aquest dissabte a la plaça Victor Català.


Aiguera.Perque el disc es diu lluny de mar?
Albert Prat.Es diu així perquè hi ha una cançó d'un faroner que obre la porta de bat a bat i en comptes de trobar el mar troba la ciutat.

Aig. Sempre hi ha d’haver el meu avi en un disc?
AP.Si, perque si no no el venem La gent que et compra el disc vol saber abans si hi ha el meu avi.

Aig.En alguna cantada no heu tocat el meu avi?
Ap.Si, un cop, vam decidir no tocar i al baixar de l'escenari la comissió organitzadora ens va dir que ho toquem el meu avi o no cobrem.

Aig. I que vau fer?
AP.Vam pujar a tocar el meu avi

Aig. Hi han temes nous dels Pescadors?
AP.Si, juguem a enamorar-nos que es d'una ex alumne meva (Mercé Font) la meva fada (Josep Bastons)i lluny de mar, que le composat jo mateix amb el Miquel Espigolé.

Aig.Sou internacionals, heu actuat a Argentina. Com es un argentí escoltant els Pescadors de l'Escala?
Ap.Molt sorpresos, ells valoraven que 4 persones fessin tanta feina, quatre veus, quatre instruments. Ens demanaven la traducció perquè notaven cançons carregades de sentiment i volien saber el significat. De fet vam tocar en casals catalans i l’experiència va ser magnifica.

Aig.I a la televisió?
Ap. Uf em d'anar a una tele i no es deixen tocar en directe, ha de ser en Play Back...a nosaltres no ens agrada fer play back.

Aig. Que escoltarem a la plaça Victor Catala?
Ap.Les cançons del nou disc i al escollirem alguns clàssics que sempre son ben rebuts

Aig.Temps enrera us vau queixar d'aquest ajuntament pel poc suport. Ha canviat?
Ap.Aquesta vegada no es podem queixar. De fet només em demanat la plaça Victor Català, cadires i un endoll per connectar...de fet ens va costar lligar-ho amb l'Ajuntament, però ens ho han donat.

Aig.Convida a as escalencs?
Ap.Tots sereu benvinguts a la plaça i haurà cremat.

No hay comentarios: